İZNİK EĞİTİM KOÇU




Eğitim koçu kavramı ülke geneline yeni yeni yerleşmeye başlamış hem ekonomik hem doğrudan etkili olması ile kısa zamanda geleneksel yöntemlerin yerini almıştır. İznik eğitim koçu konusunda makaleme başlamadan önce gelin güzel ilçemize ve eğitim standartları hakkında biraz bilgilendirme yapalım. 

İznik Hakkında

İznik M.Ö. 316'da büyük İskender tarafından kurulan dünyanın en önemli yerleşim merkezlerinden birisidir. Doğası ve tarihi ile eşsiz olan ilçemiz Anadoludaki ilk Türk başkenti ünvanına da sahiptir. İznik şu anda o heybetli günlerinin çok gerisinde sakin bir göl kasabası olarak bilinmektedir. Bu sakin kasaba eğitim açısından çok şanslı bir durumda olsa da başarı olarak potansiyelinin gerisinde kalmıştır. Bunun başlıca sebepleri olarak kamunun sağladığı eğitim olanakları dışında özel eğitim kurumlarının büyük şehirlerdeki kadar yaygın olmaması ve yatırım almamaları olarak görülmektedir. 


İznikte Eğitim

İznikte 2022 yılı verilerine göre 44 okul 406 sınıf 528 öğretmen ve  7307 öğrenci bulunmakta. Özelikle öğretmen başına düşen öğrenci ve derslik başına düşen öğrenci sayısı ile büyük şehirlere oran ile çok ama çok avantajlı konumda. Öğretmen başına yaklaşık 13 görenci düşerken. ilk ve orta öğretimde derslik başına düşen öğrenci sayısı yaklaşık 17 meslek liselerinde ise bu sayı yaklaşık 15. 

İlçemizde nitelikli eğitime ulaşma konusunda bir çok avantaj ve dezavantaj ile iç içe bir eğitim hayatı sunulmakta. İznik için eğitimin sosyo demografik özellikleri hakkında çok araştırma yapma imkanım oldu. Eksikleri genel yanlışlıkları ve avantajları hakkında daha uzun yazıp sizleri sıkmak istemem. Ancak Eğitim Koçluğu hizmeti bu ilçede ülke geneli başarı sıralamasında ses getirecek değişikliklere gebe diyebilirim. 


Eğitim Koçluğu Nedir - Nasıl Yapılır

Eğitim koçluğu hizmeti genel olarak öğrenci ile eğitimi arasında bireysel ilerleyen bir süreçtir. Koç diye tabir edilen eğitim danışmanı öğrencinin öğrenme zorluklarına ve test tekniklerine odaklanarak eksiklerini doğru yöntemler ile ve hızlı şekilde kapatmasını sağlar. Süreç tamamen bireyseldir. Öğrenciye özel ders çalışma programları görüşme süreleri ve çalışma teknikleri belirlenir. Sürekli olarak iletişim halinde kalınır ilerlemeler takip ve analiz edilir gelecek program ve planlamalar bu analizler ile revize edilir. 

Diğer Yöntemlerden Farkı

Dershane ve özel dersten keskin farkları vardır. Dershanelerde öğrencinin nasıl öğrenmesi gerektiği değil neyi öğrenmesi gerektiği anlatılır. Sınıf ortamlarında süreç bireysel ilerler. Uyulması gereken bir müfredat ve bir ilerleyiş vardır. Öğrencilerin anlayıp anlamamalarına odaklanmak çok mümkün değildir. Özel derslerde ise sadece konu anlatılır öğretmenin anlatım tekniği öğrenciye uyarsa verim artar uymaz ise verim düşer öğrenciye göre anlatım tekniği yada ilerleme hızı çoğu zaman mümkün değildir. Ve her iki yöntemde de maliyet eğitim koçluğuna göre daha yüksektir. 

Avantajları

Eğitim koçu öğrenciye ders anlatmaz. Öğrenciye ona uygun kaynak önerisinde bulunur. Aile ve gerekli durumlarda öğretmenleri ile iletişim halinde kalır. Öğrencinin hem neyi öğrenmesi gerektiği ile hemde nasıl öğrenmesi gerektiği ile ilgilenir. 




Çok yakında Bursa / İznik / Eşrefzade mahallesinde yeni konumumuzda sizinle bölgenin ilk eğitim danışmanlığı yada daha çok bilinen adı ile eğitim koçluğu kurumu ile sizlerle olacağız.

Hemen şimdi Erken kayıt imkanlarından yararlanmak isterseniz aşağıdaki sitelerden birisi aracılığı ile iletişime geçebilirsiniz. Türkiyenin en çok bilinen ve en başarılı eğitim koçlarından Eğitim Koçu Merve Gülerce ile başarıya çok hızlı ve emin adımlar ile ilerleyeceksiniz.

İletişim:
Whatsapp Destek

 

Yorumlar